A
Ji King (vagy Ji Csing) másik elnevezése Jóskönyv. De nem jövendőmondásra való,
olyat nem tud. Az élet eseményei kismillió ponton döntési helyzetbe hoznak
minket, hol fajsúlyosabb, hol kevésbé fontos témákban. A sorsot, az életet úgy
kell itt elképzelni, hogy egy adott döntésünk előtt útelágazásnál vagyunk, a
döntés kihat majd nem csak a saját, de a körülöttünk lévők sorsára is. Bár a Ji
King minden napra használható, a legtöbb ember karmikus sorskérdések esetén kér
útmutatást. A kérdés feltételének módja erősen kihat a végeredményre, így a
pontos kérdésfeltétel nélkülözhetetlen. A Ji King technikája a jósláshoz
pálcákat, vagy (pénz)érméket használ, azokkal kell "dobni", a fej és
az írás az érménél meghatározott számértéket kap, a számértékek a Jing és a
Jang vonásoknak felelnek meg. Ez alapján kijön egy kínai jel, egy jósjel,
melynek rétegzett jelentéstartlma van. Egyrészt van egy általános leírás,
másrészt az egyes értékekhez (ezek a jósjel vonásai) is megtalálható a
tartalom. Változó jelek is vannak, tehát amikor a Jinből Jang, a Janból Jing
lesz. Ez esetben az alapjel az eddigieket és a jelent, míg az úgynevezett
Változó jel a döntési helyzet kulcsát rejti. Idáig megfogható a dolog. Viszont
a leírás mondanivalójának értékeléséhez és hiteles átadásához már intuíció
kell, ugyan az a jel sok jelentéstartalmat hordozhat. Ezt a témakört Müller
Péter Jóskönyv című könyve részletesen leírja, továbbá valamennyi jósjelet
értelmezi is. Sok vita van arról, hogy Müller Péter könyve jó-e, vagy vissza
kell térni az eredeti értelmezésekhez. Én Müller Péter könyvét használom, az
egyszerűség kedvéért, mert szerintem teljesen mindegy, hogy melyik értelmezési
struktúrát nézzük, a dobó intuíciója határozza meg a végeredményt, így
véleményem szerint bármelyik könyv használata ugyan arra a végeredményre kell,
hogy vezessen. Én az alkalmazása után úgyis átértékelem, és megírom mit mond a
Ji King. Mikor leülepedik az üzenet, hozzáteszem azokat a képeket,
gondolatokat, amik a dobások és az eredmény tekintetében kialakultak bennem.